Nevyzvednutí zboží na dobírku!
Co se stane, když si nevyzvednete dobírku? Důležité informace pro zákazníky e-shopu
Objednali jste si zboží na dobírku, ale z nějakého důvodu si ho nechcete nebo nemůžete vyzvednout? Vězte, že ačkoliv se to může zdát jako jednoduché řešení, ve skutečnosti tím porušujete platnou kupní smlouvu a e-shopu způsobujete nemalé komplikace a finanční ztráty.
Zákon jasně říká: Zboží převzít a zaplatit!
Občanský zákoník, konkrétně § 2118 zákona č. 89/2012 Sb., hovoří jasně: "Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme." Tím, že si objednanou zásilku na dobírku nepřevezmete, tuto svou zákonnou povinnost porušujete. Navíc, ze strany e-shopu i přepravní společnosti jste s největší pravděpodobností obdrželi notifikace o odeslání a doručení balíčku, takže o jeho blížícím se příchodu jste byli informováni.
Důsledky nevyzvednutí dobírky
Máte stále zájem o objednané zboží?
Pokud si zboží stále přejete obdržet, rádi vám ho zašleme znovu. Nicméně, v tomto případě budeme vyžadovat platbu předem a k celkové ceně objednávky připočítáme kompenzaci nákladů spojených s předchozím nevyzvednutím zásilky (poštovné, balné apod.).
Už o objednávku nemáte zájem?
Důležité je si uvědomit, že nepřevzetí dobírky se nerovná zrušení objednávky ani odstoupení od kupní smlouvy. Vaše objednávka byla potvrzena, čímž vznikl závazný právní vztah.
V souladu se zákonem máme právo požadovat uhrazení nákladů, které nám vznikly v souvislosti s odesláním a vrácením nevyzvednuté zásilky (zejména poštovné a balné). Pokud tyto náklady neuhradíte dobrovolně, můžeme naši pohledávku vymáhat právní cestou nebo ji postoupit inkasní agentuře.
Proč je vaše zodpovědnost důležitá?
Vracení nevyzvednutých zásilek pro nás představuje značnou zátěž. Nejde jen o samotné poštovné, které musíme zaplatit za odeslání i vrácení balíčku. Ztrácíme také čas a práci s vyřizováním těchto vratek a musíme vynaložit další materiál na opětovné zabalení zboží.
Pro velké e-shopy mohou tyto ztráty dosahovat milionových částek ročně. Pro menší internetové obchody může mít nezodpovědné chování zákazníků ještě závažnější dopady na jejich ekonomickou stabilitu.
Proto vás žádáme o zodpovědný přístup. Pokud si objednávku rozmyslíte, prosím, dejte nám o tom vědět co nejdříve. A pokud už je váš balíček na cestě, vyzvedněte si ho, nebo v případě, že o zboží již nemáte zájem, uhradíte náklady na jeho vrácení.
Děkujeme vám za pochopení a férové jednání! 😊